Są pieniądze na dalszy rozwój polskiego hyperloopa

17 maja 2019, 08:53
HL1
Źródło ilustracji: hyperpoland.com

Hyper Poland informuje o pozyskaniu dofinansowania w kwocie 16,5 mln zł z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w konkursie Szybka ścieżka.

Pieniądze z NCBRu zostaną przeznaczone na prace badawczo-rozwojowe nad napędem i zawieszeniem do wszystkich trzech etapów rozwoju technologii hyperloop. Środki zostaną wykorzystane do zbudowania stanowisk testowych, do badania napędu liniowego i lewitacji magnetycznej.

Dzięki dofinansowaniu znacząco zostaną przyspieszone prace B+R niezbędne do rozwoju technologii kolei magnetycznej typu hyperloop. Będziemy w stanie zbudować pełnowymiarowy tor testowy. Ponadto zakupimy niezbędny sprzęt oraz powiększymy nasz zespół o wybitnych specjalistów. Dotacja z NCBRu umożliwi nam zakończenie prac badawczo-rozwojowych napędu i zawieszenia systemu magrail oraz przejście do certyfikacji i wdrożeń pilotażowych.

Przemysław Pączek, prezes Hyper Poland

W dalszym etapie, w Żmigrodzie na terenie należącym do Instytutu Kolejnictwa, powstanie pełnoskalowy prototyp pojazdu oraz tor o długości ponad 500 metrów, na którym pojazd typu magrail będzie mógł się rozpędzić do 300 km/h.

Źródło: Hyper Poland

Space24
Space24
KomentarzeLiczba komentarzy: 4
konkretny
niedziela, 19 maja 2019, 20:20

Za tą sumę można było uruchomić program naukowy wyjaśniający co należy zrobić by Pendolino na torach PKP osiągało maksymalną prędkość eksploatacyjną ...

hyper super
sobota, 18 maja 2019, 23:49

Myślącego zastanawia brak choćby jednego filmiku, zdjęcia działającego modelu, nawet w pomniejszonej skali, może reportażu z firmy, pokazu potencjału, innych osiągnięć stojących za doświadczonym zespołem. Czy to nie jest aby jakaś ściema? Tajemnice? Niemożliwe by powodem tajności(?) były rozwiązania zgłoszone do opatentowania, ponieważ w chwili zgłoszenia podlegają ochronie więc można je ujawniać. Zresztą do pokazu wcale nie potrzeba rozbebeszać wewnętrznych szczegółów. Ale skoro dostali od rządzących 16,5 mln. znaczy, że odnośnej prezentacji dokonali dla zamkniętego, acz kompetentnego grona.

chłodno patrzący
piątek, 17 maja 2019, 19:32

Tam są pętle testowe dla nowych składów.. 500 m torów zapewne dla wyposażenia w narzędzia pomiarowe efektywność rozwiązań.. może i z łukami..

paweł
piątek, 17 maja 2019, 14:07

300km/h na torze 500 metrów? Nawet jeśli to będzie pętla to w 6 sekund :)))