"Europejski Hyperloop" po fazie testów wykonalności

27 czerwca 2019, 17:56
vehicle_2
Fot. Hardt Hyperloop [hardt.global]

EIT InnoEnergy, ​europejski fundusz inwestujący w rozwiązania z zakresu zrównoważonej energii, ogłosił pomyślne zakończenie dwuletniego etapu testów wykonalności w projekcie Hardt Hyperloop. Przedsięwzięcie, realizowane przez startup powiązany z InnoEnergy, zakłada utworzenie pierwszego ogólnoeuropejskiego transportu wysokich prędkości, opartego na wykorzystaniu tunelu próżniowego i nowatorskiej metody przełączania torów ruchu.

Osiągnięcie wskazanego kamienia milowego stało się treścią medialnej akcji promocyjnej (Grand Reveal) systemu rozwijanego przez startup Hardt Hyperloop przy wsparciu EIT InnoEnergy. Jej centralnym punktem była prezentacja świeżo ukończonej technologii Hyperloop Lane Switch (HLS). Rozwiązanie zakłada możliwość zmiany "pasa" ruchu pojazdów hyperloop z jednego na drugi, bez zastosowania ruchomych elementów. Pozwala to wehikułowi zachować wysokie prędkości i bez strat energii przełączać się między trasami, a także włączać się do i odłączać od sieci.

Ukończenie HLS oznacza zarówno koniec fazy testowej, jak i początek większego projektu rozwojowego zatytułowanego „Europejskie Centrum Hyperloop”. Podczas pierwszej fazy testów oceniano podstawowe znane technologie hyperloop, w tym lewitację magnetyczną, działanie w środowisku o niskim ciśnieniu, układ napędowy, a także symulację wagi towaru/pasażera i technologię zmiany „pasa” ruchu.

Teraz chcemy iść o krok dalej, otwierając Europejskie Centrum Hyperloop.

Tim Houter, dyrektor wykonawczy Hardt Hyperloop

 

W ramach wydarzenia Grand Reveal, Jacob Ruiter, CEO InnoEnergy Benelux, uznał ​zakończenie testów za kamień milowy rozwoju technologii hyperloop. „Wprowadzanie tej technologii na rynek całkowicie zmieni sposób, w jaki podróżujemy i jednocześnie zaoferuje zrównoważoną alternatywę dla lotów krótkodystansowych, jak również skrócony czas przejazdu w stosunku do samochodów i pociągów” – podano w komunikacie.

„Z wielką dumą wspieramy Hardt Hyperloop i będziemy nadal ściśle współpracować z konsorcjum w celu ograniczenia czasu potrzebnego do wprowadzenia rozwiązania na rynek” – oświadczył Ruiter. W tej kwestii wypowiedział się również Sascha Lamme, Dyrektor Badań i Rozwoju Hardt Hyperloop: „​Nasze stałe dążenie do wykreowania środka transportu, który zmaksymalizuje rezultaty przy konsumpcji jak najniższej ilości energii [...] okazało się owocne i dało początek innowacyjnemu mechanizmowi zmiany pasów ruchu”.

Kolejny etap w rozwoju hyperloop opiera się na stworzeniu trzykilometrowego toru, który pozwoli na testowanie pojazdów współpracujących firm branży hyperloop i będzie stanowił podstawę do standaryzacji europejskiej infrastruktury i technologii. Zakończenie pierwszego obiektu testowego było możliwe dzięki współpracy Hardt Hyperloop z międzynarodowymi partnerami, w tym: Tata Steel, holenderskimi firmami Royal Bam Group i Goudsmit, niemieckimi koncernami Busch i Continental, włoską firmą Prysmian oraz szwajcarsko-szwedzkim ABB. Oprócz wkładu współpracujących partnerów, Hardt dysponuje również finansowaniem UE.

Space24
Space24
KomentarzeLiczba komentarzy: 1
Levi
sobota, 6 lipca 2019, 00:56

ziew... a co z tak naglasnianym polskim hiperloopem? czyzby nie zdazyli na pociag?