Szef sztabu US Air Force: Jesteśmy na dobrej drodze do zastąpienia rosyjskich silników RD-180 [WIDEO]

March 21, 2018, 10:31

David Goldfein relacjonował w Kongresie, że Siły Powietrzne USA prawidłowo wywiązują się z zadań na rzecz zagwarantowania Stanom Zjednoczonym dostępu do przestrzeni kosmicznej. Wkrótce amerykańscy przewoźnicy nie będą już potrzebowali korzystać z silników rakietowych produkcji rosyjskiej, które jak dotąd napędzają dolny stopień rakiety nośnej Atlas V.

Szef sztabu Sił Powietrznych USA, generał David Goldfein wystąpił w środę 14 marca 2018 r. na forum podkomisji obrony, wchodzącej w skład Committee on Appropriations Izby Reprezentantów. W trakcie wysłuchania Goldfein przedstawiał, jak USAF wywiązują się z zadań nałożonych na nie przez Kongres.

Goldfein zapewnił, że dobrze postępuje realizacja wszystkich trzech celów, jakie postawiono przed US Air Force w domenie kosmicznej. Po pierwsze chodzi o zapewnienie Stanom Zjednoczonym dostępu do każdej pożądanej orbity, czy to niskiej (LEO), czy też geosynchronicznej. Po drugie, chodziło o wyłonienie dwóch krajowych przedsiębiorstw, konkurencyjnych względem siebie, które będą w stanie zapewnić armii czy administracji usługi wynoszenia ładunków w przestrzeń kosmiczną. Trzecim priorytetem było uniezależnienie Ameryki od rosyjskich jednostek napędowych RD-180.

Trzecim celem było, tak szybko jak to możliwe zrezygnować z rosyjskiego silnika RD-180. (...) jesteśmy na dobrej drodze, aby wszystkie trzy [zadania] mogły zostać ukończone. Kończymy okres przejściowy z dwoma krajowymi dostawcami usług wynoszenia. Mamy cztery inne umowy transakcyjne, pracujemy teraz z czterema firmami, które opracowują systemy napędowe, ponieważ jak wiecie, kiedy zaczynaliśmy tę drogę, nie tyle chcieliśmy zbudować nowy silnik, co chcieliśmy mieć usługę wynoszenia [ładunków w przestrzeń kosmiczną].

generał David Goldfein, szef sztabu Sił Powietrznych USA

Generał Goldfein podkreślał, że niezwykle ważnym narzędziem do zrealizowania celów nałożonych przez Kongres na Siły Powietrzne jest partnerstwo publiczno-prywatne.

KomentarzeLiczba komentarzy: 8
eeh
Wednesday, April 4, 2018, 18:41

I pomyśleć że jeszcze 5 lat temu Amerykanie kupili rosyjskie śmigłowce dla Afganistanu, z tego samego powodu co silniki. Kilkanaście lat temu dostarczyli Putinowi technologię do namierzania czeczeńskich partyzantów. Wcześniej wpakowali miliardy w utylizację rosyjskich odpadów atomowych, zapłacili za rosyjski moduł ISS itd. Jakże nieświadomi tego co się święci.

Naiwny
Thursday, March 22, 2018, 02:21

blebleble - tyle mniej więcej powiedział Pan David. Zero szczegółów. Dat, kosztów itp. Wspaniały przykład tzw. \"nowomowy\".

Davien
Wednesday, March 21, 2018, 18:38

Nareszcie / ta prywatyzacja opcji kosmos , Ameryce wyszła jak Zabłocki na mydle - no cóż Von Braun umarł - to i kosmos się skończył - jak by nie ruski latali by na drzwiach od stodoły jak mawiał Komorowski ???????

coco channel
Wednesday, March 21, 2018, 16:32

Teraz nie ujawnią, komu zależało i kto optował za RD-180 i kto z tego miał zysk.

Mji
Wednesday, March 21, 2018, 15:09

Tak naprawdę chodzi tylko o to żeby uratować tyłek Lockheedowi przed konkurencją ze strony SpaceX czy Blue Origin bo tylko on korzysta z rosyjskich silników(pomijam nielota Antaresa).