Reklama

SATELITY

Airbus udostępnia globalny zbiór danych o ukształtowaniu terenu

  • Fot. Airbus Defence & Space Geo/DLR

Airbus Defence and Space poinformował, że klienci mogą już uzyskać dane WorldDEM dotyczące dowolnego punktu na Ziemi. WorldDEM to cyfrowy model ukształtowania terenu (Digital Elevation Model, DEM), którego dokładność i jakość ma w ocenie jego twórców przewyższać wszystkie inne globalne satelitarne modele, jakie są dziś dostępne. System ma znaleźć zastosowanie naukowe oraz komercyjne, w tym w sektorze lotniczym. 

Po zakończeniu kompleksowego gromadzenia i przetwarzania danych udostępniono informacje WorldDEM dotyczące całego świata, łącznie z Antarktydą i Arktyką, a także wyspami na Pacyfiku. Oznacza to, że WorldDEM jest globalnym zbiorem danych o ukształtowaniu terenu, który obejmuje regiony powyżej równoleżników 60°N i S bez żadnych brakujących obszarów, nawet w mocno zachmurzonym pasie równikowym.

Ilustracja: Airbus Defence & Space

Firmy i instytucje wykorzystują zbiór danych do takich zastosowań, jak planowanie i realizacja cywilnych projektów inżynieryjnych, eksploracja zasobów naturalnych w słabo zaludnionych obszarach albo badania środowiskowe. Innym beneficjentem tego globalnego zbioru danych jest sektor lotniczy, który dzięki WorldDEM zyskuje dokładniejsze informacje o ukształtowaniu terenu, co pomaga ulepszyć systemy zapobiegania kolizjom, ostrzegania o niebezpiecznym zbliżeniu się do powierzchni ziemi oraz zarządzania lotem.

Oferta produktów WorldDEM jest oparta na globalnym zbiorze danych TanDEM-X DEM wygenerowanym w ramach misji TanDEM-X we współpracy z Niemiecką Agencją Kosmiczną (DLR). Jest ona odpowiedzialna a za naukowe wykorzystanie danych TanDEM-X, planowanie i realizację misji, sterowanie dwoma satelitami oraz przetwarzanie wszystkich danych satelitarnych. Airbus Defence and Space dysponuje wyłącznymi prawami handlowymi do tych danych i jest odpowiedzialny za adaptację informacji o ukształtowaniu terenu na potrzeby użytkowników komercyjnych z całego świata.

Reklama

Komentarze

    Reklama